27 Mayıs 2014 Salı

Raporlar




Raporlar




Oluştur Sekmesi – Raporlar Grubu




Tablodaki bilgilerin çıktı halinde yayınlanabilmesi için raporları kullanırız. 2 şekilde oluşturulabilir.

               1.       Tasarım görünümünde

               2.       Sihirbaz kullanılarak


    Bir rapor sayfası genel olarak 5 bölümden oluşur.


    1.       Sayfa üst bilgisi

                2.       Sayfa alt bilgisi

                3.       Ayrıntı

                4.       Rapor üst bilgisi

                5.       Rapor alt bilgisi





Alt bilgi ile üst bilgi kısmını görünüm menüsünden ekleyip, kaldırabiliriz. Aynı işlem raporları ile çok miktardaki verinin üzerinde sağ tıklayarak yapabiliriz.
Ayrıntı bölümüne ne eklersek, onun altındaki, tüm seçenekler gözükecektir. Örneğin: sanatçılar eklediğimizde tüm sanatçılar gözükecektir.


Rapor Üst Bilgisi: Tüm raporun üst bilgisidir. Tek yerde gözükür. Genel başlık yazmak için kullanılır.

Rapor Alt Bilgisi: Tüm raporun alt bilgisidir. Örneğin:  hazırlayanlar, dipnot

Ayrıntı: Raporların asıl bölümüdür. Rapor içeriği burada bulunur. Ayrıntılara eklenen alanın bütün kayıtları görüntülenir.

Sayfa Alt Bilgisi: Her sayfanın altında görünen bölümdür.

 =”Sayfa” & [ Page ] & ”/” [ Pages ]
=”Sayfa” & [ Page ]

















Tasarım Görünümünde Rapor :


                        















































        Rapor görünümünde rapor:



















































Rapor görünümünde rapor:





Rapor Aracını Kullanarak Rapor Oluşturma


       Rapor aracı, sizden bilgi istemeden derhal rapor oluşturması nedeniyle, rapor oluşturmanız için en hızlı yolu sağlar.

  • Oluştur sekmesi - Raporlar grubu - Rapor


Boş Rapor Aracını Kullanarak Rapor Oluşturma



Rapor aracının veya Rapor Sihirbazı'nın kullanılmasıyla ilgilenmiyorsanız, sıfırdan rapor oluşturmak için Boş Rapor aracını kullanabilirsiniz. Özellikle raporunuza yalnızca az sayıda alan koymayı planlıyorsanız, bu, rapor oluşturmanın çok hızlı bir yolu olabilir. 


1.         Oluştur sekmesinin Raporlar grubunda Boş Rapor'u tıklatın.

2.         Access penceresinin sağ tarafında Alan Listesi bölmesi görüntülenir.


3.         Alan Listesi'nde, raporda görmek istediğiniz alanları içeren tablonun veya tabloların yanındaki artı işaretini tıklatın.

4.         Rapora logo, başlık, sayfa numarası veya tarih ve saat eklemek için Biçimlendirme sekmesindeki Denetimler grubunda bulunan araçları kullanın


Yerleşim Görünümünde Raporunuzun İnce Ayarını Yapma

Bir rapor oluşturduktan sonra, Yerleşim görünümünde çalışarak kolayca tasarımının ince ayarını yapabilirsiniz. Kılavuz olarak gerçek rapor verilerini kullandığınızda, sütun genişliklerini ayarlayabilir, sütunları yeniden düzenleyebilir ve gruplandırma düzeyleri ve toplamlar ekleyebilirsiniz. Rapor tasarımına yeni alanlar yerleştirebilir ve rapor ve denetimlerinin özelliklerini ayarlayabilirsiniz.

Düzen görünümüne geçmek için, Gezinti Bölmesi'nde rapor adını sağ tıklatın ve Düzen Görünümü'nü  tıklatın.

Access, raporu Yerleşim görünümünde gösterir.

Raporun ve denetimleriyle bölümlerinin özelliklerini değiştirmek için özellik sayfasını kullanabilirsiniz. Özellik sayfasını görüntülemek için, F4 tuşuna basın.

Temel alınan tablo veya sorgudan rapor tasarımınıza alan eklemek için Alan Listesi bölmesini kullanabilirsiniz. Alan Listesi bölmesini görüntülemek için, aşağıdakilerden birini yapın:

  •                    Biçim sekmesinin Denetimler grubunda Varolan Alanları Ekle'yi tıklatın.

  •                    ALT+F8 tuşlarına basın.


Böylece, alanları Alan Listesi bölmesinden rapora sürükleyerek ekleyebilirsiniz.



Tasarım Görünümünde Raporunuzun İnce Ayarını Yapma

Raporunuzun tasarımının ince ayarını, Tasarım görünümünde çalışarak da yapabilirsiniz. Tasarım kılavuzuna ekleyerek, rapora yeni denetimler ve alanlar ekleyebilirsiniz. Özellik sayfası, raporunuzu özelleştirmek için ayarlayabileceğiniz çok sayıda özelliğe erişmenizi sağlar.

Tasarım görünümüne geçmek için, Gezinti Bölmesi'nde rapor adını sağ tıklatın ve Tasarım Görümü'nü   tıklatın.

Access, raporu Tasarım görünümünde gösterir.

Raporun kendisinin ve içerdiği denetimlerin ve bölümlerin özelliklerini değiştirmek için özellik sayfasını kullanabilirsiniz. Özellik sayfasını görüntülemek için, F4 tuşuna basın.

Temel alınan tablo veya sorgudan rapor tasarımınıza alan eklemek için Alan Listesi bölmesini kullanabilirsiniz.Alan Listesi bölmesini görüntülemek için, aşağıdakilerden birini yapın:

  •                 Biçim sekmesinin Denetimler grubunda Varolan Alanları Ekle'yi tıklatın.

  •                  ALT+F8 tuşlarına basın.


Böylece, alanları Alan Listesi bölmesinden rapora sürükleyerek ekleyebilirsiniz.


Sıralama Ve Gruplama


Raporlarda yarıca görünüm “sıralama ve gruplama” ayarı ile çok miktardaki veri daha okunaklı ve göze hoş gelecek şekilde listelenebilir. Mesela satış verilerini ayrıca bölerek, ay içinde alışveriş yapan müşterilere göre sıraladığımızda çok daha istatistik tutulabilir. 

Not: Sayfa numarası eklemek için EKLE menüsünden SAYFA NUMARALARI seçilir.


Kur: Baskı önizleme sayfasındayken üst menüden kur seçildiği zaman sayfa yapısı açılır.














Hiç yorum yok:

Yorum Gönder