Oluştur
Sekmesi – Raporlar Grubu
Tablodaki bilgilerin çıktı halinde yayınlanabilmesi için raporları
kullanırız. 2 şekilde oluşturulabilir.
1.
Tasarım görünümünde
2.
Sihirbaz kullanılarak
Bir rapor sayfası genel olarak 5 bölümden oluşur.
1.
Sayfa üst bilgisi
2.
Sayfa alt bilgisi
3.
Ayrıntı
4.
Rapor üst bilgisi
5.
Rapor alt bilgisi
Alt bilgi ile üst bilgi kısmını
görünüm menüsünden ekleyip, kaldırabiliriz. Aynı işlem raporları ile çok
miktardaki verinin üzerinde sağ tıklayarak yapabiliriz.
Ayrıntı bölümüne ne eklersek, onun altındaki, tüm seçenekler gözükecektir. Örneğin: sanatçılar eklediğimizde tüm sanatçılar gözükecektir.
Ayrıntı bölümüne ne eklersek, onun altındaki, tüm seçenekler gözükecektir. Örneğin: sanatçılar eklediğimizde tüm sanatçılar gözükecektir.
Rapor Üst Bilgisi: Tüm raporun üst bilgisidir. Tek yerde gözükür. Genel başlık yazmak için kullanılır.
Rapor Alt Bilgisi: Tüm raporun alt bilgisidir. Örneğin: hazırlayanlar, dipnot
Ayrıntı: Raporların asıl bölümüdür. Rapor içeriği burada bulunur. Ayrıntılara eklenen alanın bütün kayıtları görüntülenir.
Sayfa Alt Bilgisi: Her sayfanın altında görünen bölümdür.
=”Sayfa” & [ Page ] & ”/” [ Pages ]
=”Sayfa” & [ Page ]
Tasarım Görünümünde Rapor :
Rapor görünümünde rapor:
Rapor görünümünde rapor:
Rapor Aracını
Kullanarak Rapor Oluşturma
Rapor aracı, sizden bilgi istemeden derhal rapor oluşturması nedeniyle, rapor oluşturmanız için en hızlı yolu sağlar.
- Oluştur sekmesi - Raporlar grubu - Rapor
Boş Rapor Aracını Kullanarak Rapor Oluşturma
Rapor aracının veya Rapor Sihirbazı'nın kullanılmasıyla
ilgilenmiyorsanız, sıfırdan rapor oluşturmak için Boş Rapor aracını
kullanabilirsiniz. Özellikle raporunuza yalnızca az sayıda alan koymayı
planlıyorsanız, bu, rapor oluşturmanın çok hızlı bir yolu olabilir.
1.
Oluştur sekmesinin Raporlar grubunda Boş Rapor'u tıklatın.
2.
Access penceresinin
sağ tarafında Alan Listesi bölmesi görüntülenir.
3.
Alan Listesi'nde, raporda görmek istediğiniz alanları içeren tablonun veya
tabloların yanındaki artı işaretini tıklatın.
4.
Rapora logo, başlık, sayfa numarası veya tarih ve saat eklemek için Biçimlendirme sekmesindeki Denetimler grubunda bulunan
araçları kullanın
Yerleşim Görünümünde Raporunuzun İnce Ayarını
Yapma
Bir rapor oluşturduktan sonra, Yerleşim
görünümünde çalışarak kolayca tasarımının ince ayarını yapabilirsiniz. Kılavuz
olarak gerçek rapor verilerini kullandığınızda, sütun genişliklerini
ayarlayabilir, sütunları yeniden düzenleyebilir ve gruplandırma düzeyleri ve
toplamlar ekleyebilirsiniz. Rapor tasarımına yeni alanlar yerleştirebilir ve
rapor ve denetimlerinin özelliklerini ayarlayabilirsiniz.
Düzen görünümüne geçmek için, Gezinti
Bölmesi'nde rapor adını sağ tıklatın ve Düzen
Görünümü'nü
tıklatın.
Access, raporu Yerleşim görünümünde gösterir.
Raporun ve denetimleriyle bölümlerinin
özelliklerini değiştirmek için özellik sayfasını kullanabilirsiniz. Özellik
sayfasını görüntülemek için, F4 tuşuna basın.
Temel alınan tablo veya sorgudan rapor
tasarımınıza alan eklemek için Alan
Listesi bölmesini
kullanabilirsiniz. Alan Listesi bölmesini
görüntülemek için, aşağıdakilerden birini yapın:
- Biçim sekmesinin Denetimler grubunda Varolan Alanları Ekle'yi tıklatın.
- ALT+F8 tuşlarına basın.
Böylece, alanları Alan Listesi bölmesinden rapora sürükleyerek
ekleyebilirsiniz.
Tasarım Görünümünde Raporunuzun İnce Ayarını
Yapma
Raporunuzun
tasarımının ince ayarını, Tasarım görünümünde çalışarak da yapabilirsiniz.
Tasarım kılavuzuna ekleyerek, rapora yeni denetimler ve alanlar
ekleyebilirsiniz. Özellik sayfası, raporunuzu özelleştirmek için
ayarlayabileceğiniz çok sayıda özelliğe erişmenizi sağlar.
Tasarım görünümüne geçmek
için, Gezinti Bölmesi'nde rapor adını sağ tıklatın ve Tasarım Görümü'nü
tıklatın.
Access, raporu Tasarım
görünümünde gösterir.
Raporun kendisinin ve
içerdiği denetimlerin ve bölümlerin özelliklerini değiştirmek için özellik
sayfasını kullanabilirsiniz. Özellik sayfasını görüntülemek için, F4 tuşuna
basın.
Temel alınan tablo veya
sorgudan rapor tasarımınıza alan eklemek için Alan
Listesi bölmesini
kullanabilirsiniz.Alan Listesi bölmesini
görüntülemek için, aşağıdakilerden birini yapın:
- Biçim sekmesinin Denetimler grubunda Varolan Alanları Ekle'yi tıklatın.
- ALT+F8 tuşlarına basın.
Böylece, alanları Alan Listesi bölmesinden rapora sürükleyerek
ekleyebilirsiniz.
Sıralama Ve
Gruplama
Raporlarda yarıca görünüm
“sıralama ve gruplama” ayarı ile çok miktardaki veri daha okunaklı ve göze hoş
gelecek şekilde listelenebilir. Mesela satış verilerini ayrıca bölerek, ay
içinde alışveriş yapan müşterilere göre sıraladığımızda çok daha istatistik
tutulabilir.
Not: Sayfa numarası eklemek için EKLE menüsünden SAYFA NUMARALARI seçilir.
Kur: Baskı önizleme sayfasındayken üst menüden kur seçildiği zaman sayfa
yapısı açılır.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder